VARSEL OM GENERALFORSAMLING 2024

Varsel om ordinær generalforsamling

160 – Fossumsletta Borettslag

Org.nr. 951151513

24.04.2024

Varsel om ordinær generalforsamling

Det varsles med dette om ordinær generalforsamling 2024 i 160 – Fossumsletta Borettslag

Organisasjonsnummer: 951151513

Planlagt dato: 22.05.2024

Planlagt sted: Rommen Scene

Den øverste myndigheten i 160 – Fossumsletta Borettslag utøves av generalforsamlingen. Ordinær generalforsamling skal være avholdt innen utgangen av juni hvert år.

Generalforsamlingen innkalles av styret. Styret beslutter hvordan generalforsamlingen skal gjennomføres, jf. borettslagsloven § 7-4 fjerde ledd. Innkallelse til ordinær generalforsamling skal skje med minst åtte og høyst tjue dagers varsel.

Innkallelse skal skje skriftlig. Som skriftlig regnes også elektronisk kommunikasjon. Innkallingen må tydelig angi de saker som skal behandles. Saker som ikke er oppført kan ikke behandles med mindre alle andelshaverne er til stede og stemmer for å ta beslutning i saken. For at et forslag som krever to tredjedels flertall skal kunne behandles, må hovedinnholdet være angitt i innkallingen.

Innmelding av saker til generalforsamlingen

Andelshaverne i borettslaget kan melde inn saker som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamlingen. I innkallingen til generalforsamlingen skal sakene som skal behandles være klart oppgitt, jf. borettslagsloven § 7-7.

Generalforsamlingen kan i utgangspunktet ikke gjøre vedtak i andre saker enn de som er nevnt i innkallingen. Dette jf. borettslagsloven § 7-8. Dersom en sak krever to tredjedels flertall på generalforsamlingen, så må hovedinnholdet i saken være inntatt i innkallingen.

Som følge av dette må innmeldte saker inneholde følgende for å behandles på generalforsamlingen:

– Et godt saksfremlegg

– Et klart og konkret forslag til vedtak

Videre har ett styremedlem valgt å trekke seg. Følgelig skal det velges både styremedlem og varamedlemmer på generalforsamlingen. De som ønsker å melde sitt kandidatur må gjøre dette til styrets epostadresse innen frist angitt under.

Frist for å melde inn saker

Styret har satt fristen for å melde inn saker til 02.05.2024. Saker, saksfremlegg og forslag til vedtak sendes til styret via epostadresse: fossumsletta@styremail.no.

På vegne av styret i 160 – Fossumsletta Borettslag,

Agio Forvaltning